Elfa frá Kommu


 
Min fantastiska häst !
 
Hon är 8år gammal, kom till Sverige December 2013.  Under det här året som har gått har jag jobbat henne mycket ifrån marken, tagit det lugnt och successivt ökat på träningen.
Hon är en riktig tölt maskin, går som en klocka och skulle kunna göra det i timmar.
 
I Augusti gjorde vi våran tävlings debut och ja... det gick ju lysande.
Har väl varit på ungefär 5tävlingar sedan dess, som sämst har vi tagit oss till B- final men då har vi ridit upp oss så vi kommit med till A-final.
T8an har gått bäst. Det är en töltklass och det är ju hennes starkaste gångart !
 
Vi har provat Istölt nu i söndags och de var ju något nytt .... Väldigt spännande och jag var livrädd haha..  men hon skötte sig min gråa fina drömhäst!
 
Nu har hon en välförtjänt vila en  vecka, sen börjar träningen inför 2015 !  Vi avslutar 2014 med en tölttävling 28dec sen blir det en start jan feb och mars. 
Vintermästerskapen är de vi laddar mest för nu! jag är taggad,... och det är Elfa också kan man säga...
 
Dröm målet är SM... Och det är inte ett orealistiskt mål men dock krävs det jävligt mycket träning...  Men jag ska sikta på det och ge allt !  Och hoppas såklart att jag lyckas :)
 
Hon är speciell... hon är inte så stor... men hon har en jävla vilja och jag måste vara på topp för att det ska funka !
 
Elfa frá Kommu   -  Jag säljer henne aldrig !
 
 
 

 
 
 
 

Kommentera inlägget här :